Kaos...

Jag har alltid känt mig väldigt säker där vi bor - har aldrig haft problem med att vara ensam hemma, sova själv o när andra pratat om säkerthetsdörrar har jag bara tyckt det varit onödiga pengar!
I all den här kaosen har allt det förändrats - nu vill jag ha säkerhetsdörr, nya lås, fler brandvarnare, videokameror i huset, larm o nytt portlåssystem... allt pga av jäveln som tände eld på huset!!!
Vår huvudmisstänkte o hans familj lever jävel o alla andra är skiträdda - det är ju inte normalt att man ska vara rädd för en fjortonåring??
I fredags kväll kom polisen hit igen efter att han höll på att leka med eld i huset mittemots soprum o  vår vice-värd (som var den som ringde polisen i fredags!) hade plötsligt fått tre muttrar avskruvade från sitt bildäck dagen efter, o det hade verkligen kunnat sluta illa - hur långt ska de egentligen få gå??
Hoppas polisutredningen snart blir klar så vi kan kasta ut dem ur huset o sova om nätterna igen!!

I morgon förmiddag är det dags för ännu en fajt med Munters (fuktfirman!!) ... de ska göra sin slutmättnig av fukten i lägenheterna i vår trappa... ska trycka upp lappen från Fuktteknik under näsan på dem, så ska de få förklara varför de mäter NOLL i fukt o de andra mätter TIO!!!

Nu ska jag göra mig ett par goda mackor o sen ska jag slå på fotbollen o inte lossas om all kaos runtomkring mig...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0