Värmeslag!

Jag vet att det nästan är olagligt att klaga på värmen - i alla fall efter den låååånga vintern som vi hade! Men detta är min blogg, så jag bestämmer! O dessutom har jag aldrig sagt att varken vintern eller sommaren är min favoritårstid... tacka vet jag våren :)

Jag tror jag drabbats av värmeslag eller något... min hjärna är helt OFF idag, mitt huvud spränger, magen strular o känner mig helt slut! Försökt råda bot på detta med vätskeersättning, Berocca, Redbull, glass, massor av vatten, en kall dusch o tyvärr också en treo för den sprängande huvudvärken! Men vill väl inte påstå att något hjälpt...
I lägenheten är det mellan 32-34 grader på ovanvåningen o stadigt 30 grader på nedanvåningen natt som dag... att öppna dörrar o fönster hjälper inte, fläktarna som går dygnet runt gör det lite bättre tillsammans med total mörkläggning... men ändå vägrar temperaturen sjunga under 30 grader... *suck* Omöjligt att sova o utan sömn blir jag ingen trevlig person! En AC hade varit guld värd just nu...

Men såklart finns det många tillfällen då denna värmen är underbar! Som i torsdags då jag o Kim låg några timmar på stranden i Ystad, i lördags då vi var på middag hos Marie o Rickard o satt ute i deras trädgård till halv 2 på natten o bara njöt o igår när vi var på stranden i Bismarken o badade o solade... helt underbart!

Men att försöka göra lite nytta så som jag tänkt idag - tvätta, städa o.s.v... är ju helt olidligt! Min envishet har ju gjort att tvätten blev tvättad i alla fall, men städningen fick vänta!
Nu måste jag sätta mig o förbereda en del till i kväll... Har party i Ystad kl 20.00... hoppas hjärnan har börjat fungera då!?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0