Christer Sjögren o miljöfrågor...!?

Alla pratade om Christer Sjögrens bidrag i Melodifestivalen i lördags o eftersom jag missade det, var jag bara tvungen att gå in på Youtube o se o höra vad det var de pratade om! O jag kunde bara skratta... så hemsk låt, uppträdande  var gräsligt o hjälp sååå sliskig han är (fast det har han ju andra sidan alltid varit...!)
Pinsamt att han gick vidare till Globen - fast kanske lika bra att skicka något sånt skitbidrag till Europafinalen, för då kanske vi har en chans att vinna!? Nej, tacka vet jag gamla goa svenska schlagerklassiker..!

Efter min resa kan jag inte låta bli att känna ännu mera än tidigare hur mycket Sverige ÖVERDRIVER hela den här miljögrejen...! Missförstå mig inte - det är kanon att alla börjar bli miljömedvetna o sorterar sopor, byter till lågenergilampor o köper "miljö" bilar! Men när man besökt en stad som Bangkok med 10 miljoner invånare - där staden hela tiden är täckt av ett dis av föroreningar.. där bilarna fullständigt sprutar ut skitiga avgaser dygnet runt i alla stadens oändliga bilköer o man känner efter några minuter utomhus att det är svårt att andas... då kan jag inte låta bli att undra vilken skillnad vi i lilla Sverige ska göra? Vad tror vi att vi kan förändra? O varför allt tjat när vi redan är så grymt mycket bättre på att bry oss om miljön än på många ställen i världen!? Kanske borde vi lägga lite energi på att hjälpa de länderna att komma till den punkt där vi själv befinner oss?! Bara en tanke...

Nej, nu är det dags för mig att sätta igång med maten...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0