Helgen i Jönköping!

Helgen i Jönköping var väldigt roligt o mycket intressant o givande! :)

Fredagen började lika tidigt som vanligt, då bussen hämtade upp oss i Hässleholm 07.40! Väl framme i Jönköping åt vi lunch på en folkhögskola, hade ett kort stopp där vi köpte godis o var på studiebesök på Hörselhabiliteringen! Sen åkte vi till campingen som låg precis intill Elmia o fick våra stugor! Några timmars fritid som tillbringades på stugans lilla terras tillsammans med några av de andra o  med många djupa samtalsämne!
På kvällen grillade 1:orna o 2:orna ihop o hade sedan lite lekar utomhus trots att det precis då åskade o regnade en hel del... lite läskigt!

På lördagen gick vi bort till Elmia redan kl 10 när de öppnade portarna för Dövas Dag! Tittade en del på utställningen o köpte lite "teckenprylar" - ett halsband, en t-shirt o lite annat!
Såg också på några föreläsningar - varav en fick mig att undra om jag verkligen har valt rätt?!?! Några ungdomar hade en diskution o de tecknade i turbofart (som ungdomar gör!!) o det var helt omöjligt att hänga med - o de ska jag tolka i framtiden!? Hjälp!! 
Precis efter en av föreläsningarna såg jag att Vemma hade utbildning i samma byggnad som oss o precis när jag insåg det så fick jag syn på Helena :) Roligt att springa på henne o Rickard i Jönköping av alla ställen!  
På kvällen tog vi oss ner till centrum o gick på pubafton med döva. Tecknade massor o tänk så mycket lättare det går med några öl i kroppen ;)

På söndagen var det dags att packa ihop igen o städa stugorna. Sedan åkte vi in till en kyrka i stan o gick på gudstjänst på teckenspråk. Kanske inte något vidare roligt, men bra träning att avläsa! Sen bar det hemmåt med bussen igen. 4:orna sjöng o höll full fart i bakre delen av bussen - riktigt skoj även om inte alla i bussen tyckte det! Kändes nästan som en bortaresa med hockeyn på den gamla goda tiden ;)

Sen igår var vi lediga, som lite kompensation för att vi varit borta hela helgen! Tyvärr vaknade jag med världens dundermigrän o kom inte längre än till soffan på hela dagen :( Tror det blev lite för mycket för mitt stackars huvud nu i helgen!?

Idag stannade jag också hemma - jäkla huvudvärken vägrar släppa, men bättre än igår i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0