Alla bittra männsikor försvann när solen tittade fram!

Tänk vad lite vårsol så här en fredag kan göra med människor! Fick fyra trevliga exempel på detta inom loppet av 15 minuter...
... kassörskan på ICA strålade som en sol o bytte några trevliga meningar med mig!
... de normalt bittra gubbarna som stod i kö för att lämna in helgens tips pratade glatt med varandra o hade inget alls emot kön o att de var tvunga att vänta!
... i blomsteraffären där jag skulle hämta ut ett paket möttes jag av samma glada stämningen! O det heta samtalsämnet var ju såklart solen!
... när jag skulle gå in i hissen mötte jag en av surkärringarna som bor i huset... normalt säger hon inte ett ljud, men hör o häpna - hon önskade mig en trevlig helg o gav mig ett stort leende... :)

Tack o lov för solen... :)
Nu ska jag sätta mig på balkongen o börja på en nya bok - Emily Brontës Svindlande Höjder... kanske inte en bok jag läst normalt, men har fått i uppgift på svenskan att läsa olika klassiska författare o någon av systrarna Brontë blev min uppgift att läsa! O det är ju en klassiker som många säger att man borde läsa...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Den är helt klart läsvärd! Annorlunda jämfört med dagens böcker visserligen, men helt klart en av de böcker man ska ha läst i sitt liv.



Fika nästa vecka?

2010-03-29 @ 09:04:58
Postat av: Anna

Jenny: Okej, låter bra... har kommit en bit på vägen... o den verkar helt okej än så länge!

Gäärna :) Jag har påsklov nästa vecka... för mig fungerar onsdagen, torsdagen eller fredagen! Hur har du det??

2010-03-29 @ 21:17:53
Postat av: Jenny

Lyxigt med påsklov. Så länge det är efter arbetstid så går vilken dag som bra för mig, men jag föredrar nog onsdagen...



Vi har förresten två dövtolkar här idag + en döv student som ska titta på vad vi gör :)

2010-03-30 @ 09:56:56
Postat av: Anna

Jenny: Coolt... :)

Onsdagen funkar bra för mig med! När o var?

2010-03-30 @ 18:55:01
Postat av: Jenny

Får nog vara lite tråkig och föreslå Espresso House på Mobilia klockan 17 eftersom det ligger bäst till från mitt jobb sett..?

2010-04-03 @ 08:51:38
Postat av: Anna

Jenny: Det låter alldeles utmärkt, varför ändra på ett vinnande koncept!? ;(

Vi ses där kl 17 på onsdag då!

2010-04-04 @ 10:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0