Lördagkväll!

Sitter här hemma alldeles ensam denna lördagkväll! Det gör mig inget alls faktiskt - skönt att bara ta det lugnt o inte göra något alls ibland! Men kan väl erkänna att jag börjar känna mig lite smått uttråkad, men det är inte av anledning att jag inte har något att göra - snarare att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska ta mig för - se ännu en film (precis sett Remember Me - är ingen fantast av Robert Pattinson, o tyckte väl filmen var sådär) eller börja läsa på en ny bok, spela något på datorn, plugga eller nåt annat... men känner inte för någonting!?!? Får se vad det blir...!?

Efter allt prat om politik i skolan, på TV o tidningar - så har mitt politikintresse väckts igen (tillsammans med mitt intresse att hitta fakta om allt möjligt nu för tiden!)
Så innan idag surfade jag runt på de olika patiernas hemsidor o läste på lite - mycket intressant! Sedan snubblade jag över dokumentären "De kallas rasister" på Youtube (sändes på TV4 för någon vecka sedan) som handlar om SverigeDemokraterna - o jag finner inte riktigt ord! Där i fanns en hel del i filmen som jag bara satt o gapade över! Vilket sjukt oseriöst parti (trots att de numera har en väldigt proffsig hemsida som säkert locka folk att rösta på dem)
Men jag kan nog förstå varför folk röstar på dem till viss del! För de andra partierna vågar knappt prata om invandrarpolitiken alls o människor är trötta på det (inklusive mig!) o då ligger SverigeDemokraterna lägligt till, men ingen sätter sig in i vad de egentligen står för!? Vilket är skrämmande - för mig känns det väldigt främmande att rösta på någon eller något som jag inte vet vad de står för! Jag tycker alla människor har rätt att rösta på precis vem de vill, så länge de vet vad de egentligen röstar på o kan stå för det!?

Nu ska jag sluta babbla o se till att göra något istället! Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0