Imorgon börjar allvaret igen!!

Då var sommarlovet slut o skolan börjar igen imorgon!
Vill inte påstå att sommaren bara sprungit sin väg, då det känns som jag hunnit med en hel del på dessa månader o det har varit en riktigt bra sommar!
O det viktigaste som jag lyckats med är att ta bort mitt värktablettsberoende, då jag numera konsumerar värktabletter som en någorlunda normal person!?!? Det är det bästa som någonsin kunnat hända... jag vill väl inte påstå att jag inte har huvudvärk o migrän, men det är lättare att hantera nu o det är mycket mindre! (håller tummar o tår för att det ska hålla i sig nu när stressen, pressen o de långa dagarna kommer tillbaka också!?!)

Något som känns synd är att jag inte fått använda mitt teckenspråk i sommar! Hade hoppats på en fika eller två med någon av mina klasskamrater eller att få in en döv kund i butiken så jag fick hålla igång lite, men inget av det har hänt... 
Men har dock pluggat en del (t.ex. på luncher på jobbet, tråkiga stunder hemma o i bilen på väg till Dalarna). O något som känts annorlunda är att min hjärna aldrig kopplat bort teckenspråket - utan varje dag har den tänkt teckenspråk... t.ex. så fort en svensk låt spelats på radio så börjar både hjärna o händerna jobba utan att jag tänkt på det - i duschen då jag stått o funderat har plötsligt händerna börjat teckna - ibland när folk suttit o pratat utan att jag varit involverad i samtalet just då, så kommer jag på mig själv att sitta o tolka o väldigt ofta går jag o tänker på formuleringar - "Hur skulle detta bli på teckenspråk?" o.s.v...
Detta är ju skitbra att jag kommit till en nivå där det går av sig själv... :)

Men trots allt är jag lite nervös inför skolstarten! Längesedan man träffade alla, längesedan man använde sitt teckenspråk "på riktigt" o längesedan man avläste teckenspråk framför allt!
Sen får vi nya klasslärare - som är hårdare, mer noggranna! Ribban har höjts rejält nu!!
Det ska bli intressant o se vem i klassen som fallit bort under sommaren (vet i alla fall två) o vem de nya kommer vara? (vet att vi får minst en ny elev i klassen) 
O sen alla tankarna om pendlandet o lägenheten som jag ännu väntar på svar från... men i det stora hela känns det bra o jag ser fram emot en nystart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0