Die Welle

Idag har min stackars mamma ramlat på jobbet o efter många timmar på akuten fick hon reda på att hon hade en rejäl spricka i handen! För tillfälligt är hon gipsad, men det blir ev. operation sen... :( *Kramas med mamma*

Min egen dag har bestått av skola!
Vi såg klart filmen Die Welle (Vågen) - en tysk film från 2008 som bygger på en verklig händelse om en lärare som gjorde ett expriment med en klass, med syfte att få eleverna att förstå de enorma krafterna bakom nazismen, hur lättpåverkade vi männsikor är o hur Hitler lyckades med det han gjorde.
Riktigt tänkvärd film! Hört mycket om den o finns en annan film från 80-talet, med samma syfte! Helt klart sevärd!
Men filmen i kombination med boken jag läser just nu Sekter och hemliga sällskap i Sverige och världen av Clas Svahn gör mig lite rädd för människligheten faktiskt... Hmmm... :/

Dags för mig att krypa ner under täcket nu! Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0