Intensiv dag...

Varit en intensiv teckenspråksdag idag... teckenspråkslektioner från 8.40-15.40... kan lova att det snurrar ganska friskt i huvudet efter en sån dag!! Men min redovisning gick jättebra, var riktigt nöjd :) Sen skulle man ju "lyssna" (se!) på 23 andra redovisningar, o det var mindre roligt kan jag säga... o det tog tiiid! Blev mååånga A4-sidor med nya tecken, undrar om någon av dem ens satt sig?! Hmmm...

Har suttit o pluggat synomymer nu precis. Ska har prov i det på svenskan i morgon... o det känns ganska tungt då jag vet vad alla ord betyder, men har väldigt svårt att sätta andra ord på dem! Ska ha sånt här prov varannan vecka resten av läsåret på nya synomymer varje gång... ångest!!
Kan säg att jag tyckte svenskan på gymnasiet var skoj, då vi hade en kanonbra läraren! Den vi har nu använder stenåldersmetoder o allt är sååå himla fyrkantigt! Gillar inte alls det... :/ Tur att alla våra andra lärare är kanon!!

Diskuterade en massa med min "pendlingskompis" Julya idag... vi vill ju gärna ha en till i bilen när vi kör till skolan varje dag! Blir så himla dyrt annars... men inte så himla lätt att hitta någon... som dessutom gärna ska ha körkort, bil o ha ungefär samma tider som oss... men vi letar på!
Kollade upp det igen härom dagen hur det skulle funka att pendla med buss/tåg o problemet kommer när man kommer fram till Hässleholm eller Kristianstad - buss 555 ut till Önnestad går ju vääälidgt oregelbundet, o det passar aldrig med tåget...! Tycker redan att det är tidigt att gå upp 05.30... o om jag skulle komma i tid till skolan, så skulle det innebära att jag måste gå upp 04.30 (senast!) varje morgon o det känns väääääldigt, väääldigt jobbigt! Hoppas verkligen vi kan lösa det snart...

Dags att plugga lite mer... sen blir det TV i sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0