Första dagen...

Första dagen på lovet - vädret är grått o trist o jag är dunderförkyld... men vad gör det - jag är ju ledig :)

Om en timme ska jag ta bussen (KRYSS I TAKET!) till Kirseberg o Ingrids salong för att klippa mig o färga håret... behövs verkligen (då det var ett bra tag sedan sist...), trots att det svider i plånboken... det är verkligen det sämsta med att vara student - pengarna räcker inte till någonting...!? Men from nästa vecka, så börjar jag pendla med buss/tåg/buss... o bil någon dag då o då... så då kommer jag spara en hel del pengar! Känner mig inte lika missnöjd med tanken på att pendla så längre - måste erkänna att jag är jävligt trött på att köra samma 22 mil varje dag... så måste i alla fall ge det en chans!?!?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det märks att du började jobba direkt efter gymnasiet... jag kände mig int esärskilt fattig under min studietid faktiskt, speciellt inte när jag flyttade ihop med Martin. Men jag, som varit "fattig" student och sedan haft föräldrapenning på lägsta nivå större delen av tiden, kan i alla fall berätta att nu när man väl börjat jobba har man sjuuukt mycket pengar (jämförelsevis), detta trots att lönen är dålig och jag inte ens vet om jag har något jobb imorgon...

2009-10-26 @ 12:04:12
Postat av: Anna

Ja, det är ju STOR skillnad vad man är van vid... har ju alltid jobbat, så jag vet inget annat! Men efter fyra år lär jag väl ha vant mig ;)



Hur är det annars med dej Jenny? Ska du på återträffen med skolan??

2009-10-26 @ 15:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0