Grrrrr....

Det var kris på jobb idag... så jag var snäll nog att hoppa in några timmar! (Får ledigt ännu en dag nästa vecka, så det kan det vara värt!) Borde egentligen inte efter gårdagens slag i ansiktet... men jag var egentligen inte förvånad! Det är typiskt ONOFF!! ... vi håller på att göra om våra ansvarsområden i butiken o det var varit väääldigt tyst om det i flera veckor... sen igår, precis innan jag skulle gå hem så får jag beskedet att jag inte får något ansvarsområde eftersom jag varit borta så mycket! (Hade inget att göra med att jag ska vara tjänstledig - utan beslutet var tagit innan dess!!!)
Sen blir min chef väääldigt upptagen o jag han inte ens ge honom en reaktion... VAA!?!? Jag har varit ansvarig för Foto, Film o Spel i flera år o skött den avdelningen exemplariskt - trots att jag mått dåligt o varit borta en hel del! Mycket bättre än många som jobbat full tid! Det har varit det enda som jag fortfarande brunnit för...! Jag har dessutom tagit mycket mer ansvar än jag behövde, eftersom jag har erfarenheten... men nu helt plötsligt när man ska få lite extra betalt för att vara områdesansvarig, då passar det inte längre!? Utan då ger man tjänsten till en pojkspoling, som jobbat inom företaget ett år o som fortfarande bor hemma o inte har en aning om hur man tar ansvar! Han kan dessutom inte sköta avdelningen som han är tilldelad idag, utan där har jag o mina andra kollegor hjälpt honom en hel del!! Nu känner jag mer än någonsin att jag tagit RÄTT BESLUT!!! Det ska bli SÅÅÅÅ JÄVLA SKÖNT att slippa allt det där!!! Fram till jag börjar skolan, så tänker jag bara stå o glo... det som dock stör mig riktigt mycket är att han får ta över en avdelning som redan är väldigt bra skött o sen ska ha få extra betalt för det... BLÄÄÄ! Nästan så att det är läge för ett sabotage ;) Måste bara komma på något bra... hmm...!

Nu börjar den kännas som det är på riktigt det här med skolan... :) Fick mail från dem igår, där det stod att jag börjar den 17 augusti - så om allt går som det ska, så slutar jag på ONOFF fredagen den 14 augusti - förhoppningsvis för ALLTID!! Fick också besked från CSN idag att jag får fullt studiemedel... :) ... o nästa vecka ska jag skriva på papperna om tjänstledighet... underbart!!! Längtar, men samtidigt är jag grymt nervös...! Men innan dess ska jag fokusera på att må bättre o ta hand om mig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0