Min vecka...

Har inte bloggat på en vecka, så hög tid för en uppdatering!

I tisdags vaknade jag o insåg att jag hade åkt på nån form av urinvägsinfektion. Rådfrågade vårdcentralen om det verkligen ska vara såhär, att mitt immunförsvar verkar obefintligt?! Fick till svar, att upp till 6 månader efter svininfluensan så är det normalt att känna sig helt slut o dra på sig både det ena o andra... *suck*

I onsdags försov sig Julya (vi skulle köra till skolan!). Tog ett snabbt beslut att jag inte orkade köra upp ensam till skolan för att baka o sjunga sånger hela dagen... tillbringade istället dagen med julklappsshopping! :)

Sen på torsdagen hade det ju kommit massvis med snö. Vi var tre stycken som satte oss i bilen tidigt på morgonen för att köra upp till skolan. Var nära på att vända när bilen utanför Lund sladdade över vägen när jag körde rakt fram i 40 km/h... så halt var det! Men vi kämpade på... o efter 2 timmars körning i genomsnitt 50km/h så var vi framme på skolan. I skolan väntade bara övning av kvällens julspex o sången i kyrkan... när vi slutade kl 12, så åkte jag o Julya in i Hässleholm - lunchade med hennes mamma o handlade julklappar till lärarna. Sen åkte vi hem till hennes mamma o gjorde oss i ordning... fick reda på en timme innan vi skulle vara på skolan igen, att 3 av lärarna som skulle medverka i vårt julspex inte kom - det var för halt att köra!
Så tog ett beslut att vi fick ställa in vårt julspex... tråkigt, men kanske nästa år! Väl på skolan var det först julbord, som faktiskt var riktigt imponerande! Sen var det julspexet i aulan... TU3:orna spex var grymt (ligger på min profil på Facebook!) - haha! Efter det gick vi till kyrkan. Kören sjöng först lite julsånger, sen var det vår tur att teckna... alla var jättenervösa då vår lärare som skulle leda oss inte var där, men det gick jättebra ändå!! (Video finns också på Facebook!) Efter det åkte vi till Hässleholm för att sova...!

fredagen var det väääldigt onödigt att åka till skolan, men som tur var, så var vi nära! Gav vår lärare julklappen, pratade om kvällen innan o lekte charader! Sen skulle vi lyssna på rektorns tal, men vi körde hem i stället... o det var skönt, för det började såklart snöa som f*n... blev en snigelfärd tillbaka till Malmö... men vad gjorde det, för det var ju lov :)

I lördags åkte jag o Jimmy upp i stan för att fixa julklappar... på 1 ½ timme var alla julklappar fixade o vi var riktigt nöjda med våra inköp... måste vara något sorts rekord!?!?
På kvällen sen åt vi middag hemma hos Mcke o Elin i Arlöv... mycket trevligt!

Sen igår tillbringade jag nästan hela dagen framför datorn o TV-n... Mmmmm! Slappe-söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0