Liten uppdatering....

De har äntligen börjat plocka ner plasttaket, plasten runt huset o byggställningarna! Vi kan se ut igen - känns lite märkligt faktiskt! Man ser äntligen ljuset i tunneln... det har snart gått 7 månader sedan det brann o om bara några månader ska det vara klart! Men vi har fortfarande ingen "riktigt" ytterdörr o skadorna i hallen har de inte ens börjat på... dock var de o fixade golvet i köket i veckan... ser förjävligt ut! Ser ut som ett helt annat golv o det är inte ens jämt... men det är i en hörna så det är inget man tänker på om man inte vet... men ändå - ska vi acceptera det?! Jag orkar inte ta tag i det... har ingen kraft över det det, men kanske Jimmy har....!?

Julen närmar sig med stormsteg - mindre än en månad till julafton...! Ska försöka komma lite i stämmning med mamma idag. Vi ska ut o titta lite på julgrejer.... äger ju inte ens en julljusstake efter branden!
Det är fortfarande helt dött på jobbet - frågan är om det blir någon riktigt julrush i år eller om folk håller i sina pengar? Brukar dra igång på allvar runt lucia, så det återstår o se...! Annars lär det väl bli ännu fler indragningar nästa år... o kanske fler i vår bransch som går i konkurs?! Micke förlorade ju jobbet nydligen när Datorbutiken (gamla JME-Data) gick i konkurs... det är ingen lätt bransch att vara i just nu!

I morgon ska jag ha ett möte med vår personalchef! Såklart lite nervöst, men tycker det ska bli skönt att få förklara för dem hur jag mår! För just nu är jag bara en personal som kostar extra mycket pengar när jag är hemma 2-4 dagar i månaden.... :/  Vet dock inte vad jag ska vara på frågorna som min chef bad mig tänka över... Vad de kan göra för att jag ska må bättre? O vad jag vill med mitt liv? Vill jag jobba kvar? Vill jag gå tillbaka till att bara stå i kassan? Vill jag byta butik?
Hade jag vetat svaret på de frågorna så hade jag gjort något åt det!? Känns som jag stått still på exakt samma ställe i över 1 år nu... måste göra något åt det snart... men vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0