Hål i väggen...

Visste inte riktigt hur jag skulle reagera idag när en bit av väggen ramlade in i lägenheten? Så jag skrattade... ja, vad sjutton ska man göra när allt går fel?

Jag ska ta det från början: ÄNTLIGEN har byggfirman o ställningsbyggarna fått tummen ur r*ven o satt lite fart! Efter måndagens regnoväder, då trappa 6 blev översvämmad igen, så tror jag de fick sig en ordentlig omgång, när det är snart en månad sedan branden, men huset är fortfarande inte övertäckt...!!! Så de senaste dagarna har de faktiskt jobbat lite (inte bara suttit o fikat i det fina vädret!) ...
Så idag klockan halv 2 hade jag nydligen kommit ut ur duschen o stod inne i badrummet, när jag hör de hemska ljudet av borren - o min enda tanke var "Den är snart igenom...!" o en sekund senare hör jag en smäll o gå ut i vardagsrummet o få se att de mycket riktigt borrat rakt igenom väggen in till oss... o en bit av väggen ligger på golvet! Så jag började skratta o gick in i badrummet o gjorde mig i ordning... jag är bara så sjukt trött på att det alltid är nåt nytt! *BLÄÄÄÄÄ....!*
I alla fall så bestämde jag mig efter en stund att leta upp en av byggarna... så gick ut på balkongen o pratade med den killen som gjort det... han bad om ursäkt o vi pratade en stund... han hade fått direktiv att borra just där, men de hade inte tänkt att det var etagelägenheter, så de trodde taket o väggen möttes just där... *suck* ... ska prata med försäkringsbolaget o se vad som händer...





Kan det hända mer nu????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0