Hemlösa...

Vet knappt vart jag ska börja skriva... det senaste dygnet känns så overkligt o jag hoppas gång på gång att jag ska vakna upp o inse att det bara är en dålig mardröm!!! :(
Allting började igår kväll... jag har tappat lite tidsuppfattning ang. hela gårdagen, men tror klockan var runt halv 8 på kvällen... vi satt i soffan o åt bakpotatis med goa fyllningar o såg på Desperate Housewifes när vi plötsligt kände luften av rök...! Trodde först det var nån av datorerna som luftade bränt, men när de inte gjorde det så öppnade vi balkongdörren o upptäckte rök från taket på vårt hus! Sprang ut ur huset - kände paniken växa... brandkåren anlände ungefär i samma veva o Jimmy flyttade sin bil lite panikartat så de kunde komma till... insåg att det brann på taket av vårt hus!!!
Ringde pappa o han sa att han såg röken hemifrån dem! Efter det känns allt som en grå dimma... pappa kom dit, pratade med Helena i telefon, Rickard kom dit o försökte ta reda på vad som hände, brandkåren jobbade för fullt med elden, som bara spred sig mer o mer... pappas gamla arbetskamrat Göran kom dit, telefonen ringde hela tiden, grannarna samlades för att försöka förstå vad som hände... jag bara grät o skakade... Jojo kom dit - följde med honom hem, fick låna en tröja o låna toaletten *tack!*, Andreas o Kim kom dit... men då var jag helt borta... Rickard hjälpte mig så vi kunde hämta mina mediciner... o hela tiden stod hela taket i lågor!
När klockan var runt midnatt tog pappa med oss hem till dem för att försöka få några timmars sömn... blev snarare några minuter, då det enda jag kunde se när jag slöt ögonen var hur vårt hem stod i lågor! :(
När vi sen i morse åkte dit för att gå på möte med brandmännen o försäkringsbolagen såg vi en syn jag helst velat slippa.... under natten hade elden bara blivit värre, vilket hade resulterat i att taket till två av etagelägenheterna hade ramlat in, hela taket var helt upprinnet o huset var helt vattenskadat!
Efter mötet fick vi gå in i vår lägenhet, då vår trappuppgång klarat sig ganska lindrigt undan... efter att man sett hur de andra lägenheterna, så var vi riktigt tacksamma att se att vår lägenhet faktiskt stod kvar... det hade inte brunnit i den, det var inga hål i taket o den såg faktiskt ganska okej ut... rök o vattenskador såklart, men inte alls i samma omfattning som i många av de andra lägenheterna!!! Packade några väskor o åkte hem till mamma o pappa igen...
Så vad händer nu? Vi är "hemlösa"... Vi kan inte bo i vår lägenhet som det ser ut nu, o vi vet inte när vi kommer att kunna det... :( Den måste saneras o "avfuktas" så gott det går... dörren måste lagas då den blev inslagen under natten o det är massor som måste göras... vi måste gå igenom allt som är skadat o sen ska vi prata med försäkringsbolaget på måndag... först då vet vi vad som händer framöver!? Helgen tillbringar vi i alla fall hos mina föräldrar...
Känner mig såå sjukt chockad, man förstår inte att det faktiskt hänt... är tacksam att jag lever o att vi faktiskt kunnat rädda en hel del av våra grejer... men inser hur mycket jobb o kraft allt detta kommer kräva av oss framöver!! O hur fan ska jag orka detta? Som om jag inte mådde tillräckligt dåligt redan innan... :( ... o nu känns det som mitt allra sista hopp o mina sista krafter tagits ifrån mig... *gråter...!* Varför???
Tack för alla samtal, sms o erbjudande om hjälp just nu... o tack till Rickard som gjort såå mycket för oss de här dagarna!! O vad hade jag gjort utan mina älskade föräldrar o min bror just nu?!
I såna här situationer behöver man verkligen sin familj o sina vänner!!

http://sydsvenskan.se/malmo/article319668.ece


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0