Arg o ledsen...

Jag kan inte förstå hur man som förälder stöttar sin tonåring när de vet att han satte eld på vårt huset o ställde till med ett helvete? Förstår de inte att de förstör för honom? Han har ju redan försökt göra samma sak igen o han kommer garanterat lyckas förr eller senare igen!? Inse de inte att han är helt iskall o känner säkert ingen ånge för det han gjort o ställt till med?
I stället sitter de där nere på sin uteplats o hånar oss... vägrar inse att deras son behöver hjälp! Är kaxiga, ljuger o ställer till ett helvete för oss alla! Klagar över att de behöver flytta när det ska renoveras o om hur jobbigt allt detta är!

Åklagaren berättade igår för vår ordförande att de inte har några bevis för att ungjäveln är skyldig! För ingen har sett att han tänt på!!! De kan inte göra något trots att det finns flera vittne som sett honom gå upp o ner på vinden just den kvällen, trots att många hört honom säga att han upptäckte branden trots att han inte har där uppe o göra! Att det finns vittne som flera gånger kört ut honom o hans kompisar från vinden o trapphuset då de suttit där o rökt...Trots att vi har vittne på en fest strax efter branden där han skröt om hur han tände fyr på huset! O trots att de finns flera vittne som sett honom försöka tända eld på grannhuset några veckor senare... o trots att personer i huset hört hans föräldrar mer eller mindre erkänna att de vet att han är skyldig...!! Hur mycket ska det krävas egentligen??

Nu är ärendet överlämnat till HSBs advokat och socialen... vi ska försöka driva ärendet så de ska bli tvingade att flytta ut! Men är övertygad att det inte kommer bli det lättaste då de gör allt för att jävlas... jag kan inte förstå dem, för hade det varit mitt barn, så hade jag skämts ögonen ur mig! Jag hade flytt så fort det bara gick!!!

Så som läget är nu så får vi fortsätta att känna oss otrygga o bara gå o vänta på att de ska hämnas för att vi "sätter dit" deras son eller att ungjävlen tänder på någonstans igen!!! Vi kommer inte få ut ersättning för värdeminskningar, självrisker o.s.v om de sätter dit något för branden! O försäkringbolaget är ju inte det minsta förstående...

O som pricken över i:et så fick jag reda på igår kväll att samma lägenhet som vi har i det andra huset såldes precis för 675.000.... trots att de började på 1.2 miljoner - allt pga av branden.... o då har det inte ens brunnit i det huset!!!!

Man blir verkligen helt matt i kroppen, allt känns sååå sjukt jävla hopplöst! Arg o ledsen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0