Mycket nytt!

Hänt en del sen sist... i fredags ringde Jörgen mig och berättade att from den 1 oktober så slutar han som butikschef hos oss o blir det i stället i Mobiliabutiken, i stället kommer deras butikschef att bli det hos oss!!! Blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle säga... det var inte alls väntat!! Kan nog bli både positivt och negativt - förhoppningsvis mest positivt... min nya chef ska vara bra o dirftig sägs det!
Sedan i dag ringer min nya chef (Rickard) o presenterar sig o berättar att han ska anställa David som butiksledare i vår butik!!!! Vi pratar om personen som kör över sina kollegor, fifflar med priser, blir anmäld för att sexuellt trakassera kunder och personal, blir hyllad av kontoret för att han säljer så mycket, men hatad av alla andra!! Världens slemigaste människa - fy!!! O min nya chef ringde o frågade om det var okej med mig, för de andra hade godkänt det redan! Vi som alltid sagt att vi skulle hålla ihop ang. detta i butiken (eftersom de velat ha honom där länge!!) , men tydligen inte nu längre!!! Sa motvilligt att jag kan ge honom en chans om de andra är villiga att göra det, men gör han minst lilla så tänker jag se till att han åker med huvudet före!!!!!
Rickard sa också att hans mål är att få vår butik att gå bra igen, att alla ska trivas - så blir det problem med David så ska han fixa det, och att vi ska tjäna bra med pengar! Vet inte vad jag ska säga om allt det här - känns som jag kommer tillbaka till en helt ny arbetsplats o jag vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt...!? Önskar jag kunde sätta alla mina planer i verket nu, så jag slapp att komma tillbaka... :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0