Jobbintervju!

Var på arbetsintervju igår... började egentligen för en vecka sedan när det ringde från Jobbexpressen - de hade sett mitt CV på monster o de undrade om jag var intresserad av att söka ett jobb som de hade hand om rekryteringen på - på Noblessa som säljer kök. Ja, varför inte tänkte jag! O några dagar senare ringde hon tillbaka o sa att de väldigt gärna ville träffa mig o så igår var jag på intervju där!
Hade väl egentligen inga förväntningar o försälningschefen som intervjuade mig frågade nästan ingenting om mig?! (inga frågor om mina positiva o negativa sidor som jag såklart övat in i duschen tidigare på dagen ;) ) ... utan berättade mest om företaget i sig, vilket i för sig var bra! Men jag fick ingen känsla av vad han tyckte förrens han plötsligt fick en idé - flög upp från stolen o frågade tjejen som jobbade som "butiksvärdinna" (typ butikens allt i allo) när hon skulle vara tjänstledig! Sen frågade han mig om jag kunde tänka mig att jobba som butiksvärdinna den tiden hon skulle vara borta (1 ½ månad!) o sen efter det gå på som säljare i butiken, så jag fick en chans att komma in i det ganska lugnt o hade god tid på mig att lära mig programmet man ritar kök i....!?
Berättade dock att jag ska vara i Thailand en del av den tiden, men det var inget problem alls menade han! Vi pratade en stund till o han verkade väldigt positiv till idén han fått... gick ifrån den ganska märkliga intervjun med ett leende på läpparna - för det kändes faktiskt väldigt bra! Han skulle höra av sig nästa vecka med ett besked...

Känner mig lite kluven i hela den här smeten... har ju fortfarande inte fått ett besked från röntgen o det tänker jag få innan jag ev. skulle tacka ja till ett nytt jobb... sen är jag ju fortfarande sjukskriven, mår dock lite bättre för det mesta förrutom psyket då, men det blir nog bättre när jag väl får besked om det finns något i huvudet på mig som inte borde vara där... Men är ju helt klart orolig om jag verkligen klarar av detta?
Sen samtidigt känner jag att detta är min chans att får göra något som jag tror jag skulle tycka var jätteroligt o kunna tjäna bra med pengar på! För hur det än är, så kommer jag aldrig må bra så länge jag är kvar på ONOFF... speciellt inte nu när David jobbar hos oss... *BLÄÄÄÄÄÄÄ....!* Hmmm... ska nog ringa läkaren i början av nästan vecka o fråga om resultatet o kanske rådfråga henne vad hon tycker... för vill veta vad jag ska svara om han ringer o erbjuder mig jobbet... o skulle jag inte få jobbet, så är det inte hela världen... kändes i alla fall skoj att de var intresserade av mig trots att jag egentligen inte sökt det själv! :)

Nu ska jag slänga i mig några bullar o om någon timme är det dags att börja göra sig i ordning för i kväll :) Ska hem till Linda H på tjejmiddag då hon fyllt år i veckan o sen blir det troligtvis utgång :) Längtar!

Hur kan det regna, snöa, hagla o vara strålande solsken inom loppet av bara en timmes tid?? Höst kallas det kanske... snart på med vinterdäcken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0