Helgerna är över!

var alla helgerna över och vardagen gör sig påmind... Lovet är över och jag är åter på plats i Önnestad!

Mitt lov har varit helt okej – har tyvärr  varit sjuk hela lovet (jävla förkylning som vägrade ge sig!!), men har ändå haft det bra! Firat en mysig jul tillsammans med både min o Jimmys familj. Haft en mycket trevligt nyårsafton hemma hos Rickard o Marie! Jobbat en del på ONOFF och spelat en del Wow o tagit det allmänt lugnt!

Igår började skolan igen, men jag var på plats först idag då det igår var dags för Rolfs begravning. Jag o Jimmy pratade länge om vi skulle gå dit eller inte, men bestämde oss för att göra det, då vi säkert ångrat oss annars! Men det var jobbigare än jag någonsin kunnat föreställa mig... Cermonin hölls i ett kapell på Östra kyrkogården – massor av människor hade kommit dit –  kistan stod uppställd i mitten av kapellet  omringad av ett hav av blommor! Hela cermonin var väldigt fin, med vacker musik o många vackra ord från Rolfs nära o kära. Men det var fruktansvärt jobbigt att se hans familjs o flickväns enorma sorg och samtidigt sörja själv – det kändes så overkligt  L Men hur jobbig än gårdagen faktiskt var, så är jag verkligen glad att vi gick dit o fick lov att ta vårt sista farväl!

Nu är det som sagt tillbaka till verkligheten o skolan! Vill väl inte påstå att jag är full av ny energi o superpeppad, men jag har ändå bestämt mig för att lägga i en extra växel o kämpa på ordentligt denna terminen. Vad gäller framtiden sen vet jag inte vad som väntar efter denna terminen – vill jag fortsätta in i 3:an o 4:an o bli tolk? Kommer jag in på tolkåren? Förhoppningsvis får jag svaret på vad jag själv vill snart i alla fall...

Har i alla fall insett en sak som gäller mitt liv, då jag satt strax efter nyår o tänkte summera året som gått... att jag knappt gjort något annat det senaste året än att gå i skolan, plugga o jobba på helgerna!?! Ja, på loven har jag i för sig hunnit träffa lite nära o kära o hitta på en del, men det räcker inte... så tog ett beslut o sa upp mig från Himmelriket! Känns både lite tråkigt, då jag tyckt det varit jätteskoj, men också som en enorm lättnad att slippa jobba så fort jag är i Malmö! Har ett party kvar nu i januari o ännu ett i februari, men sen är det över o jag kanske kan bli lite mer social igen ;)

...o vad det gäller bloggen, så har jag bestämt mig för att försöka skärpa mig o uppdatera lite oftare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0