Uppdatering!

Har inte uppdaterat på över en vecka, sorry! Den senaste veckan har min huvudvärk inte varit snäll, jag har haft mycket med skolan o mycket att tänka på! Men här kommer en lite sammanfattning av några grejer som hänt sedan sist...

... förra torsdagen hade vi en Kick-Off med alla teckenklasserna vid stranden i Furuboda! En rolig dag med många roliga lekar! Var lagom trött när det var dags att köra hem igen...!

... i fredags efter skolan åkte jag o Jimmy till Entré o såg Inseption på bio o åt på en mexicansk restaurang i närheten! Filmen var bra o maten var god! Var lite väl trött egentligen för en sån invecklad film, men men...

... lördagen började tidigt då jag körde Jimmy till tåget (han skulle med sitt jobb till Göteborg!), efter det blev det några timmar lugn o ro innan jag städade o fixade där hemma! På kvällen hade jag en myskväll med Kim. Blev mycket prat, god mat på Jensens o en lång promenad! Härligt!

... söndagen bestod av mycket pluggande o en god söndagsmiddag hos mamma o pappa ute i stugan!

... måndagen bestod nästan enbart av pluggande - det var först mycket i skolan o mycket pluggande på kvällen!

... på tisdagen redovisade vi våra politiska arbete som vi jobbat med! Dette o jag redovisade om Moderaterna! Kände mig väldigt lugn, tills jag ställde mig framför klassen - då blev jag såå nervös o ingenting gick som jag ville :/ Men ingen annan verkar hålla med mig i den uppfattningen (ska bli intressant o höra lärarna feedback på redovisnigen i morgon!)

... onsdagen började inget vidare, då tåget stannade i Eslöv! Där fick vi reda på att ett tåg kört över en person på Hässleholms station o inga tåg fick köra in där (personen befann sig av okänd anledning på spåret o hade överlevt, men var allvarligt skadad, läste jag senare på sydsvenskan.se)
Usch, så hemskt... :( Det satte prägel på hela min dag - som kändes väldigt tung... tack o lov för Sara i TU3 som fixade så vi med bil kunde komma till skolan i alla fall!

... idag körde jag till skolan istället, så inga tågolyckor eller andra tågbekymmer kunde ställa till det! Skolan gick bra - gillar vår nya svensklärare som ger oss massor av intressanta, utmanande o roliga uppgifter!
Klockan 15 idag hade jag också ett möte med ABK i Kristianstad! Så nu är papperna på lägenheten i Önnestad påskrivna! Nycklarna får jag den 1 november o flyttlasset avgår helgen den 6-7 november! Så fr.o.m. då blir jag Önnestadbo på vardagarna o Malmöbo på helger o lov! Känns nervöst, spännande, roligt o lite jobbigt på samma gång!

Helgen som kommer består av en lugn o skön fredagskväll med god mat, film o mys! På lördagen ska jag jobba på en möhippa i Trelleborg - sen blir det kräftskiva utanför Staffanstorp (men jag missar kräftorna tyvärr - då jag kommer dit ganska sent!). Söndagen har jag inga planer för än...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0