Vilken dag!?

Vilken dag jag har haft - den började mindre bra o fortsatte dessto bättre! :)

Morgonen började med regn o rusk o kände inte alls för att bege mig iväg till skolan.
Var dessutom lite lagom nervös för det individuella samtalen vi skulle ha med lärarna, då jag inte riktigt visste vad jag skulle säga om mig själv - vilka är mina svagheter o mina starka sidor när det gäller teckenspråket? O vad skulle de tycka om mig? Jobbigt....!
Men gav mig i alla fall iväg till Svågertorp, där jag blev stående i blåsten o regnet i 30 minuter, då tåget var försent!! Någon som är förvånad? Inte jag i alla fall...
Kom i alla fall på tåget tillsist o insåg att jag skulle missa bussen ut till Önnestad. Men på något märkligt sätt körde tåget in tid o världens underbaraste tågvärd ringde vår buss o bad de vänta några minuter på oss :) Så kom till skolan i tid trots allt!

I skolan var det direkt dags för samtalen, medan resten av klassen skulle spela spel... stod som fjärde person på listan o kunde inte alls fokusera på någonting alls!
När jag väl skulle gå in så var jag riktigt nervös - men helt i onödan! Mina två lärare överöste mig med beröm om allt möjligt, så jag blev alldeles förstummad o generad! Jag har VERKLIGEN helt fel bild av mig själv!! :) Efteråt ville jag bara skutta o skrika som en galning, men tog bara ett litet glädjeskutt på väg ut - för alla andras skull som väntade nervöst utanför! Såååå skönt det kändes att höra allt det där!! Efteråt kunde jag inte heller fokusera då huvudet var alldeles fullt av tankar!

Tittade istället på min mobil o såg att jag hade ett missat samtal från Himmelriket - vilket inte är något ovanligt, då tjejerna från kontoret ringer mig ofta om partyförfrågningar! Men jag blev förvånad när jag hörde vår VD Fredriks röst på min telefonsvarare! Ojoj, vad har jag nu gjort?!
Gick ifrån o ringde upp honom eftersom vi ändå inte gjorde något vettigt! O han gjorde mig ännu mer glad när han berömde mig o sa att eftersom jag är en av sydsveriges bästa säljare o tjejerna på kontoret tycker jag är kanon att ha o göra med - så tyckte han det var hemskt om jag skulle missa vår Riksträff!
Anmälde mig från början, men då jag fick lägenheten i Önnestad - så tyckte jag det var lite tufft att fixa det ekonomiskt o dessutom kändes det tufft att vara borta en hel helg när det är så mycket med skolan... men efter lite övertalning (märks att han är en säljare långt in i själen!!), så bestämde jag mig tillsist för att anmäla mig igen :)

Kändes som jag svävande hem på små moln sen! Längesedan jag fick så mycket beröm :)

Blir två resor nu inom kort:

24-26 sept - Dövas Dag i Jönköping.
9-10 okt - Riksträff med Himmelriket i Eskilstuna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0