Gårdagens helvete!!!

Igår var en sån dag där jag önskat jag att jag stannat kvar i sängen!!

Morgonen började med att jag springer som en tok till tåget på Svågertorp - men dörrarna stängs mitt framför näsan på mig! Jimmy fick köra mig i illfart till Malmö Central o där hann jag kasta mig på tåget i sista sekund... *pust*

Sen skolan i sig gick bra - konstigt, med tanke på hur mycket otur jag hade resten av dagen!

Slutade 11.50 o åkte direkt in till Hässleholms station. 12.42 satte jag mig på Öresundståget mot Malmö tillsammans med Maia. Det var här allting gick åt helvete!!!

Efter att ha suttit ungefär 10 minuter på tåget, så stannar det! Efter ett tag får vi reda på att de har något elfel. Efter mycket väntan, så berättar de att inga tåg kan åka mellan Höör o Eslöv för där finns ingen el i ledningarna! Långt om länge bestämmer de sig för att backa tillbaka till Hässleholm o därifrån är det beställt bussar för att ta oss till Eslöv!

Ungefär samtidigt som jag skulle anlätt till Svågertorp (13.50) är vi tillbaks i Hässleholm. Där börjar de råda kaos - alla tåg i södergående riktning står still - massor av människor står o väntar på bussar o ingen information om vad som händer o när det händer! *suck* Ringer runt lite o kollar om någon kan köra oss till Eslöv (därifrån gick det fortfarande tåg mot Malmö) eller Malmö

Ytterligare 1 timme senare börjar SJ komma med ersättningsbussar! (De har väl blivit duktigare på att hantera detta efter alla deras förseningar!) Trots att bussarna inte är fulla vägrar de släppa på mer människor från de andra bolagen... Folk börjar bli riktigt irriterade! Funderade seriöst på att ta en taxi för att komma därifrån...

Ännu en stund senare kommer det äntligen bussar från Skånetrafiken - men om man inte beter sig som ett svin har man inte en chans att få en plats! Fortfarande ingen information från Skånetrafiken - medan SJ har flera personer på plats!

Strax innan kl 16.00 kommer jag med lite tur äntligen på en buss... det blev en varm, lååång o skumpig tur till Eslöv o min huvudvärk o åksjuka gjorde den till ett helvete!

Framme i Eslöv väntar också flera hundra människor - på att komma med tåg mot Malmö o med bussar vidare norrut! Såg galet ut o funderade om det verkligen gick några tåg söderut...
Men efter ett tag lyckas jag trycka mig på ett pågatåg! Jimmy hämtade mig i Åkarp o klockan 17.30 var vi hemma! Alltså 5 ½ timme efter att jag började min resa hem! Verkligen skönt att sluta tidigt när man inte ens fick en möjlighet att njuta av sin eftermiddag...

Denna dagen slog alla vinters rekord - 7 timmar o 50 minuters total pendlingstid för EN dag! Det är fan inte okej!!!

Eftersom de inte öppnade ordentligt för tågtrafiken förrens kl 05.00 i morse (var det i alla fall planerat), så tog jag en ledig dag idag! Orkar inte ge mig ut o hamna i samma kaos igen! Dessutom kände jag mig alldeles slut i morse o huvudet sprängde... o nu kanske jag hinner göra lite av det jag planerade igår eftermiddags!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår om du räknar ner dagarna till flytten!



Förresten, du har inte behov av en tjock-tv?

2010-09-01 @ 15:49:37
Postat av: Anna

Jenny: Jaaa, det gör jag verkligen efter såna dagar!!

Nej, har faktiskt två gamla tjock-tv som står här hemma o skräpar - så en åker med till lägenheten! Men tack för tanken :)

2010-09-01 @ 16:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0