Tillbaka i Önnestad!

Helgen är över o jag är tillbaka i Önnestad (den gick såklart alldeles för snabbt!)... kom tillbaka igår förmiddags, men har inte riktigt orkat skriva! Hade en mysig helg hemma! Det är bra att sakna varandra ibland ;)
Var dock tvungen att jobba lite också o såklart var det ett sånt party denna gången som gör att man helst bara hade slutat jobba :/ Dålig försäljning (enligt mina mått mätt i alla fall...!), rörigt o väldigt mycket ointresse från många håll! Var helt slut när jag körde hem! Men hann också med lite trevliga saker - lite fredagsmys med Idol, ett besök på IKEA, ett snabbt besök av Helena o Rickard, lite tvättning o städning (inte så roligt, men skönt att få det gjort!), en mysig söndagsmiddag med familjen o lite mys i soffan med film på söndagskvällen!

Denna veckan är precis som vanligt fylld av massa skola o pluggande! Imorgon kväll ska klassen också till Kristianstads dövförening där några av de äldre döva ska berätta om deras skolgång, som var helt annorlunda än den är idag! Ska bli väldigt intressant! Dessutom har jag nattligt besök av Marléne från klassen.

Just nu håller på att jobba med ämnet YRKEN i skolan. Pratar om allt möjligt som rör ämnet o idag fick vi i uppgift tills nästa vecka att redovisa om ett valfritt yrke - lite historia, om hur yrket hare förändrats genom tiderna o.s.v. Såklart så förslog min manliga lärare att jag skulle berätta om mitt extrajobb, som han tycker är sååååå sjukt intressant! ;) Tyckte också det lät som en rolig idé, trots att jag berättat en del redan... men svårt att hitta någon allmän fakta om mitt jobb - hur många företag i Sverige sysslar med det? När hölls det första homepartyt med sexleksaker? O sen är det inte så himla lätt att veta vad jag ska berätta om själva yrket heller, för enligt min mening så är det inte så intressant som det verkar!?!?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0