Skolavslutning...

I morgon är det dags för skolavslutning! Tankarna inför detta är många...

... jag kan inte riktigt förstå att jag gått en helt år nu! Att jag faktiskt gjorde det - tog tjänstledigt o började plugga igen! Känns helt overkligt... fortfarande!

... jag har heller inte känslan av att jag lärt sig så mycket, det har ju gått så fort!
Men det är bara min snedvridna bild av mig själv som spökar... jag insåg verkligen härom dagen hur mycket jag kan, då jag satt hela vägen hem på bussen o två olika tåg (då vi tog fel först!) med min döva lärare o pratade om allt o ingenting! Jag kan faktiskt föra ett långt samtal på teckenspråk, det kunde jag verkligen inte för ett år sedan!! :) Lång väg kvar till tolk, men en bra bit på vägen!!

... tanken på skolavslutning får mig också att känna mig gammal! Hela detta året har jag känt mig lite gammal - vilket jag aldrig i den utsträckningen gjort tigare?! Såklart att gå i skolan igen är ju lite mindre vuxet än att arbeta... sen har det ju inte heller hjälpt att medelåldern i min klass ligger någonstans runt 20-22 år! O hela konceptet med Folkhögsskola är ganska "barnsligt". Det märkte jag redan första dagen då rektorn höll sitt tal o pratade om att "Nu kommer vi behandla er som vuxna..." (Jag är vuxen för fan o har varit det i många år!!) o så fortsatte han. Minns att jag satt där o undrade om det var Dolda kameran eller nåt... Men samtidigt så hade min utbildning aldrig fungerat på en Högskola med föreläsningar några gånger i veckan o mycket hemstudier... så det är väl bara att vänja sig!

... sen har jag inte riktigt insett att det här med skolavslutning fortfarande är en sån "big deal", vi är ju trots allt vuxna nu! Har hela tiden tänkt på det som "sista dagen innan jag är ledig", medan jag har förstått de sista dagarna, att det flesta fortfarande tycker det är en stor grej! De har köpt nya kläder o skor - färgat håret o klippt sig...! Så blev tvungen att hänga med i den här "hysterin" lite grann - var o klippte mig idag i alla fall! Hittade några lite finare o somrigare kläder i garderoben, så det blir nog bra! :)

Ska bli väldigt skönt att vara ledig lite i alla fall! Har ungefär 2 ½ vecka tills jag börjar jobba på ONOFF - ska hålla några party däremellan dock! Men ganska ledig ska jag vara! Sen ska jag jobba lite grann, bara schemalagt 11 dagar under 3 eller 4 veckors tid, men blir troligtvis mer... o sen ska jag hålla semester veckan 29-32 precis som Jimmy, innan skolan börjar igen!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Med risk för att låta lite löjlig... jag tycker att du har varit jätteduktig. Det allra duktigaste du gjorde var anmäla dig till utbildningen och tacka ja när du blev antagen. Nästa steg blir att återvända dit till hösten och jag hoppas att du kommer längta dit i slutet av sommaren, och att nästa år flyter på lika snabbt och ännu smidigare!

2010-06-03 @ 16:06:18
Postat av: Anna

Jenny: Tack :) Vad gullig du är!! Jag längtar faktiskt redan till nästa år... hoppas bara det löser sig med lägenhet nu under sommaren också!

Allt bokat o klart inför onsdag förresten?

2010-06-03 @ 18:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0