Sug efter att skriva!

Jag har varit lite frånvarande denna veckan... värmen har inte gjort det lätt för mig - konstant huvudvärk i flera dagar o knappt någon sömn på nätterna! Men nu mår jag bättre, antar att kroppen börjar vänja sig!

Haft en otroligt sug efter att skriva på sista tiden. O då menar jag inte så som jag skriver här, utan så som jag skrev förr - berättelser o noveller på löpande band... fantasin tog aldrig slut! Bara skrev, skrev o skrev...
Men antar att en del av den fantasin har svalnat sedan man gick o blev vuxen, men har också börjat bry mig för mycket om hur jag skriver! Är det bra nog? Ska jag beskriva mer/mindre? Kan karatärerna verkligen uttrycka sig så? O.s.v.....
Började på en novell, berättelse (kalla det vad ni vill) för ett år sedan som jag verkligen tyckte om, men fastnade o har funderat flera gånger att fortsätta på den, men lyckas inte få ur mig ett enda ord... avskyr att jag måste tänka så himla mycket, i stället för att bara låta fingarna göra sitt jobb...!?! Har så mycket ideér, men varför kan jag inte få ut dem på papper? Hmm...
En klasskamrat till mig tog en skrivarkurs på distans förra läsåret... ordentliga utmaningar - men intressanta, men det är kanske det jag behöver - att någon tvingar mig att komma igång igen?! Kan ju kanske hoppas på att vi får lite skrivuppgifter på svensklektionerna till nästa år i skolan... eller att jag får lite mer ro att skriva när jag förhoppningsvis landat i en lägenhet i Önnestad o har mer tid över för mig själv?! (Ska förresten på visning på en lägenhet där uppe på onsdag - håll tummarna för mig)

Nej, nu ska jag se till att få gjort lite inför i kväll! Vi ska träffas ett gäng i pildammsparken o grilla :) Mysigt! Resten av helgen blir troligtvis lugn... ingen Sommarrock i Svedala i år - känns tråkigt, men behöver spara de pengarna till Pragresan!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är bara till att fatta pennan eller slå dig ner vid tangentbordet och börja skriva! Sedan kan du skicka över utkastet till mig så att jag har något att läsa. Förhoppningsvis kan du motivera mig ocskå till att återuppta skrivandet, jag har en stor idé som jag har haft liggande i 8-9 år nu. Klarar inte ens av att blogg för tillfället, men skriva beslut och yttranden kan jag minsann!

2010-07-19 @ 11:05:47
Postat av: Anna

Jenny: Men ajdå! Inte bara jag som har skrivkramp... vi får försöka motivera varandra!!

2010-07-20 @ 10:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0