Gårdagen

I skolan igår hade vi frågesport på teckenspråk. Grymt svårt när man ska översätta till korrekt teckenspråk från svenska - speciellt när vi i svenskan alltid flummar ut o berättar väldigt mycket saker som inte är nödvändiga i teckenspråk - inte i något språk alls egentligen, men vi bara måste babbla o berätta allt o ingenting... ;) Men det gick ganska bra o det är grymt bra träning! Pratade också lite om hur vi vill att resten av teminen ska se ut... kommer bli tuffare o ställas högre krav (såklart!). O målet nu är att hitta sitt "eget" språk - tufft, men roligt!

På vägen hem från skolan fick jag än en gång höra hur konstigt det är med en tjej som spelar World of Warcraft o har alla tekniska intressen som mig - jaja, jag står för att jag är nörd o jag älskar att vara det ;) Hihi!

Efter skolan gick jag hem från Svågertorp, trots att det var -10 grader ute... kände knappt mina ben när jag kom hem, men det kändes bra att vara flitig! Kvällen tillbringades hemma hos mamma o pappa, med god mat, en Michael Jacksons konsert o Let´s Dance! Mysigt! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0