Fredag!

Äntligen fredag!! HÄRLIGT!!!

Idag har jag tillbringat hela skoldagen i Hässleholm. Först provade vi för andra gången att ledsaga varandra, vilket innebär att vi jobbar 2 o 2 o en person spelar blind o den andra vägleder då den blinda - ute på stan, i affärer, upp o ner frö trappor o.s.v... Man ger miljöbeskrivningar, berättar om mötande människor, hur underlaget ser ut - ja, allt man kan komma på som verkar viktigt - känns som man babblar oavbrutet!
Dessutom är det ganska läskigt att spela blind o ändå röra sig normalt! Men absolut nyttigt att testa - då man som tolk inte bara jobbar med döva, utan också dövblinda!

Efter det var det dags att besöka valstugorna. Lyssnade på invigningstalen o gick sedan runt o pratade lite med de olika partierna. Tyvärr så var intrycket av politikerna överlag dåligt! Moderaterna hade mycket folk på plats o pratade gärna med oss dock - Miljöpartiet likaså! Men Sverige Demokraterna vägrade prata med oss när inte deras gruppledare var på plats, Kristdemokraterna satt hellre o åt lunch, Folkpartiet var inte i sin valstuga ens, Centern packade hellre upp grejer, Socialdemokraterna verkade allmänt ointresserade o Vänstern lika så...

När jag kom hem ringde jag 3 o förlängde mitt abbonemang hos dem! Har haft tankar länge på att skaffa Telia istället, men efter många turer att försöka fixa personalavtal på jobb (vilket inte gick!?) - så blev det 3 igen o en HTC Desiree! Satt o läste mobiltester härom kvällen o kom fram till att den skulle passa mig! Funderade länge på en Samsung Galaxy S - men de har stora bekymmer med GPS:en o den är jag alldeles för beroende av, så blev HTC:n i stället! Kommer med posten på tisdag eller onsdag :) Längtar!!!

Nu väntar fredagsmys med god mat o film... :) O resten av helgen ska det bara bli lugnt o skönt!

Ha en bra fredag kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0