Studiebesöket!

Studiebesöket idag var grymt inspirerande o intressant på så många sätt! Fick massor av bra information o massor att tänka på...! Fick också se tolkar "in action" i deras vardag - o den biten kan vi inte få för mycket av!!
Äntligen fick jag träffa Jenny - en döv tjej/kvinna vars blogg jag läser varje dag o jobbar där som teckspråkslärare! (http://jennyk.blogg.se/) Kul att få ett ansikte på denna fantastiska människa o hon verkade precis lika go i verkligheten! :)
Men fick också mycket att tänka på när det gäller mitt framtida yrke... där jobbade teckenspråkslärare med inrikting på att hjälpa föräldrar som fått döva barn, specialpedagoger, psykologer o kuratorer för att nämna några - som varje dag jobbar med att få den hörande o den döva världen att fungera ihop!
Tycker det verkade vara en helt underbart jobb! :) Kändes mer som något som lockar just nu... mer än den ganska "kalla" arbetsvärlden som tolk... sitter o kikar runt lite på andra utbildningar, mest på skoj! Men jag kanske skulle gå två år på Önnestad för att få språket o sedan hoppa på en annan bana inom teckenspråksvärlden? Hmmm....
Men tycker allt det här med utbildningar verkar vara en enda stor röra?! Vad skulle det krävas för att t.ex. bli teckenspråkslärare? Förstår mig inte på det... Får väl ta o fråga mina egna lärare kanske... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0