Buss/tåg/buss...

I går fick jag för första gången testa på hur det skulle vara att pendla hem från skolan med buss/tåg/buss... detta eftersom jag tillbringat natten i Hässleholm (hemma i Julyas föräldrars hus - eftersom vi varit på teckenträff i Hässleholm till sen på kvällen i onsdags) o Julya blev sjuk under natten o körde hem till Malmö i stället... o där jag satt fast i lilla Önnestad! Men man ska ju prova allting EN gång!
Så jag testade... o jag vill väl inte påstå att jag var nöjd...!? Att köpa en biljett var nästan helt omöjligt, hur jag än försökte... men tillsist så fick jag köpa den i kundtjänsten i stället!
O efter en lång tågresa o mycket illamående från min sida (jävla åksjuka!), så var jag äntligen i Malmö... från att jag slutar 15.40 i skolan... så tar det ca. 3 timmar att ta sig hem med buss/tåg/buss... o detta fick jag veta var ren tur, för den första bussen är nästan alltid sen... o då får man vänta 40 minuter TILL på tåget... så från att vara hemma runt 17.00 när vi pendlar med bil... så skulle jag vara hemma mellan 18.30-19.30...! O dessutom insåg jag snabbt att jag inte skulle kunna plugga på tåget utan att spy.... *blääää...!* ... kom fram till att jag tvingas börja pendla på detta vis, så kommer jag aldrig orka med skolan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0