Sommarrockshelgen...

Sommarrockshelgen började på fredagen klockan 16 - då det bar av mot Svedala o hem till Paula o Robban! Insåg dock när jag körde in på Prelatgatan (där de bor!) - att jag glömt mobilen hemma! Så det var bara att slänga av alla grejerna o Jimmy o köra tillbaka till Malmö - Mazdan gick i 200 km/h i mellanåt... Whiiiee... :)
När jag kom tillbaks började festen med köpemat o öl... :) Skyndade ner till badet för att se E.M.D... men jag blev stoppad för jag hade min systemkamera med mig!!! Hade kollat upp på deras hemsida innan, så allt skulle vara okej... vilket det borde varit! Men plötsligt fick jag inte lov att ta in den.... :( ... snälla Lennart tog hand om den till mig!!!  
Men var riktigt besviken ett bra tag... o det blev inte bättre när jag såg att andra människor lyckats få in sina systemkameror... *blääää!* Funderar riktigt seriöst på att skaffa mig ett pressleg på någon vänster till nästa år... kan ju inte leva utan min älskade kamera!!
Men efter ett besök i Paulas bil (Yarisen!!) som stod parkerad en gata bort, för "vätskekontroll" så kändes allt bättre.... ;)
Sen var det dags för Joddla med Siv - o stämmingen var på topp! Högt tryck, svettigt o måånga nakna överkroppar!!!
Kvällen avslutades med lite "Jag har aldrig, aldrig... leken" innan vi alla stupade i säng.... o hur Paula o Robbans dubbelsäng blev så full med folk den natten, är det ingen som vet.... ;)

Lördagen börjades med en riktigt "hotellfrukost" - det fanns hur mycket som helst att välja på! Det blev en ganska slapp förmiddag innan vi gick ner för att se Småstjärnorna! Dagen fortsatte med grillning vid Johan o Maria - o detta året slapp vi regnet!! Tog en stadig grogg för att komma över "bakfyllan" - sen var man på gång igen!! ;)
Kevin Borg var nästa artist på tur... han är såå himla söt, men han såg lite sliten ut! Vi tjejer stod bland fjortisarna o skrek, medan killarna mest skämdes över oss ;) Dags för ännu en "vätskekontroll" i Yarisen... några gick för att se D.A.D, medan vi andra fortsatte dricka! Gick tillbaka för att se Hasse Andersson... men det var ganska tråkigt, då man bara kunde en enda låt..! Ännu en "vätskekontroll" för dem som inte skulle se Veronica Maggio, sen väntade Perikles!!! O där var såklart ligga bra tryck som vanligt!!! Älskade slutnumret med "I natt jag drömde" och "Du gamla du fria"!! Precis där började dock min huvudvärk ta ordentligt med fart... o lagom till Tomas Ledin, så var migränen ett faktum... :( Ställde mig lite avsides o såg honom ändå... o han avslude med en av mina absoluta favoriter "Snart tystnar musiken..." 
Efter det avslutades sommarrocken med ett hejdundrande fyrverkeri!! De flesta gick därefter till McDonalds, men jag kände bara att jag behövde komma hem... så gick hem till Paula o Robban o packade ihop våra saker... sen tog vi en taxi hem! Tog några starka piller o somnade gott i min egen säng... 

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att helgen var lika rolig som jag hade hoppats :) O där är många samtalsämnen om ormgroppar, sova tåg o lammkött som jag sent kommer glömma... ;) ... o tog ju inte ett enda foto... men hoppas jag kan få Helenas bilder... för där vara mååånga galna bilder som jag bara måste ha!!!
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack och lov så finns nog inget fotobevis från omgropen i sovrummet natten mellan fredag och lördag. Tur är väl det! ;)

2009-07-13 @ 13:42:19
URL: http://-
Postat av: Anna

Hehe, nej det får vi inte hoppas ;)

2009-07-13 @ 16:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0