Teckenspråk...

Mina sista julklappar kom med posten idag. Har beställt tre små böcker med vanliga tecken i... tänkte jag ska ge en till Jimmy, en till Emma o en till mamma!
Vill frustrerat gärna att Jimmy ska intressera sig mer för det som uppfyller hela mitt liv just nu...
Sist jag träffade Emma så var hon jättenyfiken på teckenspråk, så tyckte det kunde vara en rolig grej till henne... O mamma som jobbar med språkstörda barn borde verkligen ha lite teckenspråk på lager!
Så tyckte det passade bra!

Jag har verkligen insett på sista tiden att när man läser teckenspråk så intensivt som jag gör, så måste man lägga hela sitt hjärta på det! Det uppfyller hela ens värld, o man vill inget hellre än att teckna hela tiden o visa alla i sin omgivning vad det egentligen innebär... helt plötsligt har en helt ny värld öppnats, ett helt nytt tankesätt o ett helt nytt liv! O för att bli duktig så måste det vara så! Det är inte om att läsa spanska o plugga in glosor... teckenspråket är så mycket mer o dövvärlden är helt annorlunda än vår hörande värld! Men väldigt roligt är det... o intressant... men ack så svårt!



Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas nu att ingen av de tre läser din blogg! ;0)

2009-12-21 @ 21:43:35
Postat av: Anna

Linda: Det gör de inte... :)

2009-12-21 @ 22:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0