Ännu en natt i lägenheten...

Ännu en natt i lägenheten har passerat - denna gången sov jag mycket bättre än första natten! Inte så mycket oroliga drömmar o vaknade inte hela tiden... känner inte direkt av astman längre o inbillar mig i alla fall att det inte luktar så mycket brand, bara den svaga klordoften som kommer från "rökätar-maskinen"... men det kan vara jag som blivit "immun" också!?

Annars känns det som allting står still här... några av flyttgubbarna sitter ute i solen o läser tidningen - en lastbil var här i morse för att lämna av lite byggställningar, men ingen har rört dem sedan dess.... annars är det helt knäpptyst häromkring... trodde de skulle sätta lite fart nu, men tydligen inte!? Kan bli intressant när det blir regn - de har ju trots allt haft två veckor på sig nu att täcka över huset o än har inget hänt!?

Ska i alla fall på möte i kväll igen med föreningen o Länsförsäkringar - hoppas på lite fler svar om vad som händer, men hoppas inte på för mycket... ingenting går ju snabbt här o Länsförsäkringar är ju totalt värdelösa!!
Vår egen kontaktperson där har inte hört av sig alls o enligt hennes papper bor vi på gatan sedan i måndags för de inte hjälpt oss med boende... men hon bryr sig uppenbarligen inte ett dugg!? Blir sååå jävla trött på allt det här... men vad fan ska man göra mer än att kämpa vidare?!

Ska börja jobba på fredag o hela helgen är det tänkt... har inte jobbat på två veckor nu... tagit ut en del semester o en del komp-timmar - sjukskrev mig aldrig, skulle i så fall gjort det från början...! Men känns ganska bra nu när man bor hemma igen, så det ska nog gå bra...!?
Jimmy ska dock resa bort över helgen med jobb - så vet inte om jag ska flytta hem till mamma o pappa de dagarna, får se hur jag gör.. för man känner sig inte ett dugg trygg här i huset... speciellt inte när här knappt bor någon på nätterna o den huvudmisstänkta i brandutredningen bor i föreningen... =/ Hoppas polisen snart hittar den skyldiga, så man kan känna sig lite tryggare i alla fall...!!

Det sägs att allting har en mening... o jag tror också det, men just nu kan jag inte se vad det skulle vara?!    









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0