Uppdatering...

Sitter här på vårt hotellrum o skriver... känner tom, det är nog det bästa ordet att beskriva hur jag känner just nu! Känns som jag har ett stort tomt o svart hål inom mig! :(

Varit en sväng på jobb i morse på möte... försökte verkligen koncentrera mig på vad som sas, men lyckades inte speciellt bra! När Jimmy sen ringde en stund senare o berättade att vår bärbara dator lagt av så blev jag väldigt ledsen... (krävs inte så mycket just nu för att få hela min värld att rasa!)  o vår bärbara dator har varit en av de få "normala" saker vi haft kvar sen allt detta hände! Så vi beslutade oss att "impulsköpa" en ny så länge... jag har sagt länge att jag velat ha en till bärbar dator, men det var ju inte så här jag tänkt köpa den... en onödig utgift just nu, men får ta det från skattepengarna som kommer i juni...!
Efter jobb åkte jag in till kuratorn på vårdcentralen - pratade en stund om vad som hänt o hon tyckte fortfarande verkade väldigt frånvarande o chockad...! Hon tyckte jag skulle ringa min läkare o be henne sjukskriva mig... ska jobba på måndag nästa gång, så får se hur det känns då... tycker egentligen inte om att vara ensam just nu, så det är rena mardrömmen att bara gå "hemma" - speciellt när vi just nu inte har ett riktigt hem...
Efter besöktet hos kuratorn åkte jag hem till lägenheten (är där en stund varje dag!) ... några av mina grannar hade fått en lägenhet på Söderkulla o höll på att flytta o några andra var där för att hämta lite grejer - så pratade en bra stund med dem! Känns som det är den bästa terapin mot detta - att prata med sina grannar som varit med om samma sak o kämpar mot samma saker...! Kändes som lukten var mycket bättre uppe i lägenheten idag... de har dock fortfarande inte städat trappuppgången, så där luktar fortfarande fruktansvärt...! I helgen lär det inte hända ett dugg, men på måndag ska de äntligen mätta fukten i huset, saneringsbolaget ska säga vad det mer behövs göras i vår lägenhet o styrelsen ska ha möte med försäkringsbolaget! Så då vet vi troligtvis mer...!
Just nu sitter som sagt på hotellrummet själv... har precis installerat den nya datorn (nåt som var roligt i alla fall...!) o håller på att tvätta två maskiner tvätt nere i tvättstugan på hotellet... ska tvätta av lite skor också o försöka få bort den värsta brandlukten!! Senare i kväll när Jimmy kommer hem blir det äta ut o sen bio - vi behöver annat att tänka på, så varför inte utnyttja närheten till centrum :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0