Arg o ledsen...

Ja, vad ska man säga...!? Allting är en riktig soppa...! Hela helgen gick o vi väntade otåligt på besked... igår kväll hade hela föreningen möte med försäkringsbolaget! Det var många upprörda känslor o det hjälpte inte när Länsförsäkringar står rakt upp o ner o "spotar oss alla i ansiktet"!!! Först börjar de med att säga att den informationen de från början har sagt inte längre gäller (att vi ska slippa betala våra hyror) - dvs att vi är tvungna att betala all vår hyra o våra lån under hela den här tiden de kommer att bygga o många av oss inte kommer ha tillgång till sina lägenheter - o detta helt oberoende vart vi kommer bo - dvs att kan komma att få betala samma avgift för att bo i en etta på Rosengård som vi skulle betalt för vår Etagelägenhet på Lindeborg!!! SKANDAL!! Dessutom har de sagt en sak från börjar (vilket det finns MÅÅÅNGA vittnen till) då får de fan stå för det!
Nästa sak idioten från Länsförsäkringar säger och flinar är "Såklart ska ni inte tjäna på att det har brunnit hos er!!" - detta säger han till personer som har förlorat hela sina hem!! Dennis som är en av hårdast drabbade bad honom fara åt helvete efter det uttalandet, sparkade omkull en stol o lämnade rummet med en smäll.... jag förstår verkligen honom, hur kan man bara säga en sån sak? Tror han seriöst vi vill tjäna på detta - vi vill bara ha tillbaka våra liv o få ersättning för det vi gått igenom... är det så man ska behandla människor som mår så här dåligt???
Efter mötet igår kände man sig bara ännu mer deprimerad... :( ... o måånga var väldigt ledsna o arga...
I förmiddags hade vi sen enskilda möten med försäkringsbolaget... inte heller det gav speciellt mycket... :(
De ska sätta in en "rökslukare" i vår lägenhet inom kort o städa ur hela trappuppgången... o sätta in en provisorisk dörr i de lägenheterna som inte har några ordentliga lås (Vi o tre lägenheter till...!) efter det trodde hon från Länsförsäkringar att vi skulle kunna flytta tillbaka...!? Ingenting om att alla våra saker stinker rök eller att jag knappt kan andas uppe i lägenheten, eller att både Jimmy o jag mår dåligt över att vara där...  o hon lyssnade knappt på mig när jag berättade om min astma eller visade bilderna på vattenskadorna i lägenheten!! Grejerna i förrådet får vi dock ersättning för... alltid nåt!
De godkänner dock att vi bor på hotell ett tag framöver (men vi vet inte hur länge) o de betalar för att vi måste äta ute varje dag... så vi bor hemma hos mamma o pappa fram tills på torsdag eftermiddag (fanns inga lediga hotellrum någonstans!) ,sen flyttar vi till StayAt Lägenhetshotell i Mazettihuset - i alla fall över helgen, sen får vi se...
Jag förstår inte hur de vill att man ska kunna återgå till sitt vanliga liv o arbete när man måste lägga ner så jävla mycket jobb på allt det här....! Hade jag bara haft ork o kraft (o inte haft feber o en kraftig förkylningen dessutom) så hade jag tryckt på försäkringbolaget ännu mera, jag hade ringt tidningen o berättat hur försäkringbolaget behandlar oss, dragit vidare frågan via jurister o kollat upp mer ang. ersättning för att man behövt stanna hemma från jobb.... men det känns verkligen inte som jag har någon kraft kvar för allt det där.... jag vill bara lägga mig ner o sova mig igenom allt det här... *ledsen....!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0