Var hos läkaren idag...

Känns att hösten verkligen är här nu, för trots att solen skinner så är det inte varmt... välkomnar den för en gångs skull...! Trots att det bara blivit ett enda strandbesök o ingen ordentlig solbränna i sommar! Men så har jag ju också januari att se fram emot... *LÄNGTAR!!!*

Kräftskivan i lördags blev verkligen jättetrevlig... det var ute på en gård i ingenstans...? (minns faktiskt inte vad hålan hette?!) Kände ju inte speciellt många (4 av 37) o där fanns en hel del skumma människor o bönder (som förklarade skillnaden mellan olika traktorer väääldigt ingående!) - men det blev riktigt skoj! Lekte lekar i trädgården, sen blev det kräftor o grillning o Lotta hade gjort så mycket annan mat o tillbehör att kräftorna inte varit nödvändiga o äpplekakan var den godaste jag någonsin smakat  *mums* Hon är galen den tjejen, vågar ju aldrig bjuda henne på middag!!
Blev en hel del dans också innan vi åkte taxi hem vid kvart i tre tillsammans med Rickard o Marie...! *Massa trevligt!!* Stort sett nykter var jag också...! Kunde inte helt låta bli... så några öl blev det! Men mådde prima på söndagen till skillnad från Jimmy... *hihi*

Sen imorse var jag hos nevrologen... var grymt nervös! Hade tänkt fram o tillbaka på alla scenarion på vad det kan vara o hur jag skulle få henne att förstå att jag inte orkar må så här längre...! Men jag hade inte behövt oroa mig, hon var jättetrevlig! O efter att hon pratat en stund med mig o undersökt mig så sa hon att jag måste sluta med alla mediciner - alltså inga alvedon, treo, bamyl o migräntabletter!!! Det är bara en ond cirkel som gör det värre o värre.. o läkarna som skrivit ut dem till mig har inte haft en aning om vad de sysslar med! O först när alla medicinerna är ute ur kroppen så kan man ställa en diagnos om vad det kan vara - kanske är det inte ens migrän? En stor del av det är i alla fall spänningshuvudvärk o hon gav mig en remiss till en sjukgymnast som höll på med avslappningstekniker o sånt om jag förstod det rätt!?.. ska gå klart mina gånger med akapunktur hos den andre sjukgymnasten också, men hon trodde inte det skulle hjälpa - men tyckte ändå att jag skulle försöka! 
Hon sjukskrev mig fram till den 20:e också, sa att jag kommer må riktigt dåligt när jag slutar äta värktabletter o det var bäst så... nog sant, hade aldrig orkat jobba med huvudvärken om jag inte kan lindra den för en stund ens... :/
Ringde Jörgen o berättade - han blev inte så glad som ni kanske förstår... det är sååån sjukt kaos på jobb, men det bryr jag mig inte om - MIN HÄLSA KOMMER FÖRST!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

heeej! måste bara fråga hur du har gjort för att få texten du skriver här i inlägget och i din blogg mindre?
i min blogg blir den typ i strl 12, men du har väl i strl 10? Tack på förhand! :)

2007-09-03 @ 18:38:16
Postat av: Anna

Jag har faktiskt ingen aning om det... trodde den var det från början!?

2007-09-05 @ 16:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0