Baka...

Massor av onödigt utgifter denna månaden... i förra veckan fick Jimmy fortkörningsböter på 2400kr för att han körde 62 km/h på en 50-väg... jag kunde inte ens bli arg då jag själv gör det nästan varje dag! Grr... retfulla pengar i alla fall - förstår inte Sveriges moral när det värsta brott du kan göra är att köra för fort!!! Om de ens la hälften av de resurserna på att fånga våldtäcksmän, pedofiler o mördare i stället så kanske det hade blivit lite ordning o reda? Ska då tilläggas att ungefär 15 poliser stod o glodde vid fartkontrollen, till vilken nytta?
Men men... i helgen lyckades han få en parkeringsböter också! Nere på parkeringen vid ICA - nu har de tydligen gjort om de få platserna också till parkeringplatser med speciella tillstånd!? Så nu finns här INGA platser alls om man inte går ner var fjärde timme o flyttar bilen o ställer om sin p-skiva... sjukt!!! Så nu har vi tre alternativ som jag ser det - sälja en av våra bilar, parkera en bil långt åt *pip* varje dag eller flytta... Det sista känns mest lockande!

Jaja, skitsamma... tror jag ska baka idag... :) Nötgifflar... *mums* ... men först ska jag plocka undan lite här hemma, komma på vad jag ska göra till middag i kväll, en dusch o en sväng ner på ICA...!
Ska posta det där brevet till min kära kusin också - har ju lyckats glömma det hela helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0