0 kronor...

Fick lönespecifikationen idag - ingen upplyftande stund! Hade räknat med att jag skulle få lite pengar därifrån för den första två veckorna som jag var sjukskriven, men i stället slutade summan på 0 :-
Försökte läsa av alla siffror o se om det stämde, kom fram till att det nog inte gjorde det - så ringde lönekontoret! Fick ett krångligt svar om att de dragit från både september o oktober o räknat fram hur jag skulle jobba framöver - o nu skulle inte de lönerna när jag börjat jobba igen bli lika lidande?! Kan väl erkänna att jag inte förstod mycket av det där, men de har väl rätt... :/  Är väl meningen att jag ska klara mig på de ynka tusenlapparna som försäkringskassan betalat ut som inte ens täcker min räkningar - tack o lov för att jag inte är ensam! Får väl ta lite från Thailandspengarna också...
Där försvann i alla fall min shoppingtur på Nova i morgon, för att pigga upp mig själv o köpa nåt nytt till min tråkiga garderob... *suck* ... ska i alla fall ha mamma o pappa på middag här i morgon, något kul att se fram emot!

Nu ska jag köra o jobba - lagom motiverad... :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0