Orkar jag mer av detta...?

Jag bröt ihop totalt för en stund sedan, såklart i min egen ensamhet, skulle inte kunna visa det för någon! Jag grät som ett barn, men ändå fortsatte jag med maten o upprepade för mig själv att jag måste göra klart maten tills Jimmy kommer hem! Jag är sååå rädd, livrädd... ska på röntgen i morgon bitti o jag har verkligen "längtat" dit om man nu kan uttrycka sig så?! Jag har velat ha ett svar - vilket jag vet att jag inte får i morgon, men det är en bra bit på väg i alla fall!

Fram till denna dagen har jag hållit mina tal om hur jag inte är rädd för att dö, att det kanske inte är så farligt och inte visat minsta rädsla. Alltid leendet på läpparna - mina läkare o folk runt omkring mig har nog alla frågat sig om det verkligen är så illa, har jag verkligen såå ont i huvudet? Jag förstår dem... jag gör verkligen det!!

 Jag har hela tiden velat vara stark, klarat mig själv - först när jag jobbade trots att jag mådde hemskt, så knaprade i mig mina tabletter o gick ut till kunderna i butiken med ett leende - skötte mitt jobb precis som jag skulle! Sen när jag blev sjukskriven såg jag ändå till att maten stod på bordet nästan varje kväll, att sängen var bäddad o lägenheten var städad! Jag har gått på alla mina läkar- o sjukgymnastbesök själv o alltid med ett leende på läpparna!

Jag har testat allt möjligt för att få bukt med min huvudvärk, inte visat mig besviken gång på gång när inget hjälper! O hela tiden sagt åt folk att inte oroa sig - jag klarar mig alltid!!

Men jag vet inte om jag gör det... vill inte störa, inte oroa o inte vara i vägen...! Men jag vet inte om jag orkar mer! Vet bara inte hur man ber om hjälp!? Kan inte visa mig svag... men känns som något äter upp mig inifrån o jag kan ingenting göra!?

Jag vill att någon tar hand om mig o hjälper mig trots att jag inte bett om det... men hur ska folk kunna göra det när jag håller stenhårt på min mask!?

Läkarna o sjukgymnasterna säger inte rakt ut vad de tror, men jag ser i deras ögon att de vet att något är fel. Jag har sett hur de reagerat när jag sagt att jag mår illa o spyr utan anledning - när jag är yr o har den där envisa huvudvärken varje dag trots allt jag testat o gjort - det kanske inte bara är stress - men ingenting säger de...!

Jag vet inte riktigt vad som är det värsta svaret jag kan få på röntgen - att de hittar något som inte borde vara där, något som är fel - som de kanske eller kanske inte kan bota! Eller om de säger att de inte hittar något alls - o jag står tillbaka på ruta ett utan några svar, men ändå mår lika dåligt... kommer jag orka kämpa vidare då?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Jag önskar att jag kunde säga att det är ingen fara, allting är som det ska, men det kan jag tyvärr inte. Det troligaste är dock att det inte är något farligt, men det är helt naturligt att du känner dig rädd och orolig. Hur som helst är et ju bäst att få ett svar, för oavsett om det är ett positivt eller negativt besked behöver du det för att kunna bearbeta och gå vidare.
Önskar dig lycka till!
Kram, Jenny

2007-11-01 @ 23:03:54
URL: http://eternitea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0