Dagen före...

Dags att skriva några rader såhär på en av årets mest hektiska dagar... den 23 december - dagen före dopparedagen! Kan tänka mig alla människor som är ute o trängs för att köpa sina sista julklappar just nu, slår in paket i fina inslagspapper, stressar runt i mataffärer, städar o skurar hela hemmet för att allt ska vara perfekt o rullar köttbullar med panik i blicken!
Själv har jag tillbringat dagen på det mest ostressiga sätt jag kan tänka mig - sovmorgon o lite tv-tittande i sängen... förflyttade mig till soffan med filt o kuddar - åt frukost o halvsov till en film... *Mmmm* ... tog god tid på mig att göra mig i ordning o här sitter jag nu framför datorn o slösurfar!
Kan väl inte direkt påstå att någon julstämning riktigt infunnits sig än, trots att om några få timmar ska jag fira jul med Jimmys familj i Trelleborg. Men samtidigt är jag mest glad för att jag inte känner samma panik o ångest som vanligt inför hela julen...! Ser faktiskt riktigt fram emot att fira en traditionell julafton tillsammans med familjen i morgon - med Kalle Anka, glögg, julmat, gröt, julgodis, jultomte o klappar...! O jag bryr mig faktiskt inte ens att jag måste hoppa över julsnapsen! Inte heller stör det mig lika mycket att jag vet att jag måste gå upp klockan 6 på juldagsmorgon o göra mig i ordning för att åka till jobb o stå ut med massor av galna kunder som inbillar sig att allting plötsligt är så billigt - trots att vi har ungefär samma kampanjer året runt!! Visst så är nästa vecka helt galen o man känner sig totalt slutkörd efter det, men det är bara en tid det är såhär...
Vet inte om man bara vant sig efter femte julen på ONOFF eller för att allt känns lite lättare när jag vet att det snart är semester! Vet bara att det känns skönt att inte må så dåligt som vanligt!

30 dagar kvar tills Thailandsresan!!! :)

GOD JUL på er mina kära vänner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0