Bläää...

Var hos läkaren i tisdags... alla som känner mig, vet att jag inte litar ett dugg på läkare - o gång på gång bevisar de samma sak för mig, att de är helt värdelösa!!!
Så samma sak var det med den kvinnliga läkaren som jag fick träffa på vårdcentralen. Jag berättade hur jag mådde - om min ständiga huvudvärk, om migränen som blir värre o värre, om min eviga trötthet, magkramperna, hopplösheten jag känner, om min "blackout" på väg till bilen och allt annat som hänt... :/
Tog lite prover, vilket innebar 4 stick i armen, några brustna blodkärl eftersom de inte kunde träffa rätt och ändå lyckdes de inte ta alla de proverna de skulle... *bläää* ... alla testerna var bra och läkaren skrev ut starka migräntabletter som jag skulle ta TRE gånger om dagen om jag hade migrän och hjälpte inte de skulle jag ta ännu starkare... detta efter att jag sagt att det enda som hjälper när jag får migrän är att sova och att jag redan känner mig helt drogad av mina "svaga" migräntabletter och kan varken jobba eller köra bil när jag tagit dem... jag frågade vad jag skulle göra om jag fick migrän på jobbet - hennes svar var att gå hem... tror jag skulle bli jättepoppis på jobb om jag gick hem 2-3 gånger i veckan från jobb - urfattig skulle jag bli i alla fall!!!
Hon ansåg att min migrän var "normal" o att det berodde på att jag var dum nog att inte ta ut min semester på sommaren utan sparar den till januari...!! Kokade inombords vill jag lova - o hon fortsatte bara babbla på med sina dumheter, utan ens att bry sig om några av de andra sakerna jag sökt läkare för! Sa till henne att jag inte tror att starkare tabletter är svaret på att jag ska må bättre o att i mitt jobb fungerar det inte att gå hem så fort jag mår dåligt o att jag inte orkar må så här längre!!! Slutade med att hon skrev ett sjukintyg på en veckas sjukskrivning - där hon skrev att jag hade "normal" migrän som nu blivit värre o därför borde jag vara hemma! Ringde mamma o berättade när jag kom hem, hon blev rasande, likaså blev Jimmy - de undrade vilken idiot till läkare som jag hade haft!
Jag önskar att jag skulle överdrivit allting, att jag gråtit där nere hos läkaren, så kanske hon hade skickat mig vidare till någon som visste vad de pratade om... jaja, nu ska jag vara hemma en vecka i alla fall, kanske mår jag lite bättre sen - tror ju inte det... mina sju schemalagda lediga dagar som jag precis haft har inte hjälpt ett dugg, har knappt kommit ur sängen om dagarna eftersom jag varit helt slut o huvudvärken nästan tagit kål på mig o träningen, stranden o umgås med vänner som jag hade tänkt mig har jag inte alls orkat med... jag är SÅÅÅ trött på det här! Men men... vad ska jag göra?? Det enda trevliga i det här, var att ringa till Jörgen o berätta att jag var sjukskriven ett tag - höra paniken i hans röst, allt hans babblande om hur han skulle få ihop detta nu? I mina ord lätt jag ledsen o bekymrad för honom, stackars, stackars dig, hur ska du lösa detta! Men i mitt huvud tänkte jag - hahaha, nu får du igen!!!! ;)

Nu är det dags för dagen första Treo 10 minuters vila, så jag orkar med denna dagen - sen måste jag ta tag i lite här hemma, tömma diskmaskinen o städa o så... sen ska jag träffa Kim när hon slutat jobba :) Dagens höjdpunkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0